وزير خارجه: انگليس، فرانسه و آمريكا به دليل مخالفت با پرونده هسته‌اي ايران دچار حذف زود هنگام از جام جهاني شدند.

به گزارش فارس، روزنامه انگليسي اينديپندنت در بخش ورزشي خود در گزارشي با عنوان «به نظربافي كارشناسان توجه نكنيد»، نوشت: انگليس، فرانسه و آمريكا به خاطر جنگ با ايران و مخالفت با برنامه‌هاي هسته‌اي اين كشور دچار حذف زود هنگام از بازي هاي جام جهاني فوتبال شدند.

در ادامه اين گزارش به نقل از "منوچهر متكي " وزير امور خارجه ايران چنين آمده است: "هر آن چه امروز در صحنه سياست بين‌المللي مي‌بينيم دقيقاً در نوزدهمين دوره جام جهاني نيز خود را نشان داده است ".

اينديپندنت در ادامه تأكيد كرده كه ايران عاشق فوتبال است اما خود به اين بازي ها -جام جهاني- راه نيافت.

منوچهر متكي وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران روز سه شنبه (8 تيرماه) در نشست صميمي با مديران ارشد، سردبيران، دبيران و خبرنگاران خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) در محل ساختمان مركزي اين نهاد رسانه‌اي كشور، گفته بود: جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي نشان داد كه رويكرد جديدي در جهان سياست رخ داده و آنچه اكنون در صحنه سياست بين‌الملل شاهد هستيم، به عينه در نوزدهمين دوره جام جهاني فوتبال به منصه ظهور رسيده است.

وزير امور خارجه ايران تحليل كرده بود كه در اين دوره از جام جهاني، قرابت معني داري ميان مسائل حوزه سياست و ديپلماسي در جهان امروز با فوتبال مشاهده مي‌شود.

متكي در ادامه سخنان خود توضيح داده بود كه كشورهاي اصلي و نقش آفرين در تحريم جديد ايران مانند انگليس، آمريكا و فرانسه در مراحل مقدماتي از رقابت‌هاي جام جهاني حذف مي‌شوند و برخي كشورهايي كه به نوعي در تحريم نقش داشتند، نيز به مراحل بالاتر جام جهاني راه نيافتند.

ايرنا در توضيح اين اظهارات متكي افزوده است: وزير امور خارجه ايران البته توضيح صريحي در اين زمينه ارائه نكرد اما به نظر مي‌رسد اين تشبيه وي در نهايت اشاره‌اي به حذف كشورهاي حامي قطعنامه عليه ايران از صحنه سياست در آينده‌اي نزديك باشد.

در اين نشست خبري علي اكبر جوانفكر مديرعامل ايرنا نيز به نقش آفريني برزيل در جام جهاني فوتبال اشاره كرد كه اين سخن وي با ايفاي نقش جدي‌تر و موثرتر برزيل در مسائل جهاني بويژه در مخالفت با قطعنامه ضد ايراني در شوراي امنيت همسو به نظر مي‌رسد.


برچسب:

به اشتراک بگذارید
بدون بازخورد "وزير خارجه: انگليس، فرانسه و آمريكا به دليل مخالفت با پرونده هسته‌اي ايران دچار حذف زود هنگام از جام جهاني شدند."

لطفاً نظرتان را بفرمائيد. منتظريم :

مطالب تصادفی